Handlekurven er tom.

Retur

Betingelser

Angrefrist
I henhold til forbrukerkjøpsloven i Norge gjelder 14 dagers angrefrist ved kjøp på internett for kunder bosatt i Norge, vi praktiserer 20 dager! Ved retur av varer skal varen returneres i den stand den ble mottatt i, ubrukt og i orginal emballasje. Vi sender angrefristskjema på mail den dagen varene sendes fra oss. Dersom du ønsker å heve kjøpet, skal dette skjemaet fylles ut og returneres sammen med varen, evt skriver du det av hvis du ikke har printer. Så snart vi har mottatt varen og skjema, refunderer vi beløpet til deg. Du er selv ansvarlig for returporto, men får tilbakeført varenes verdi og originalporto.

Bytte i nettbutikk

Vi har stor forståelse for at kunder vil bytte garn, enten fordi fargen ikke var helt som tenkt eller at du har garn til overs. Alle uåpnede varer kan byttes, så sant fargene eller garnet ikke er utgått eller er på opphørssalg eller mangler etikett, da vi ikke får solgt disse igjen til full pris. Det samme gjelder pinner der plomberingen er fjernet.

For å kunne tilby denne tjenesten må vi ha faste rutiner som alle må følge:

  • Send garnet i retur sammen med en lapp med navn, ordrenummer, e-post.
  • Gjør ny bestilling i nettbutikken.
  • Vi refunderer beløpet for innsendt garn på den nye bestillingen med en gang garnet er mottatt.


Send varene du vil bytte til
Pickles AS
Markveien 56 g
0550 Oslo

Bytte i Markveien
Mange strikkebutikker tilbyr ingen bytting, men hos oss kan du bytte så og si alt dersom du har kvitteringen. Alt garn og utstyr kan byttes, så sant fargene eller garnet ikke er utgått eller er på opphørssalg eller mangler etikett, da vi ikke får solgt disse igjen til full pris. Varene må være intakte, og ikke åpnet. Salgsvarer som ikke er utgående kan også byttes, du får varer tilbake for den prisen du har betalt. Vi må derfor se kvittering for garn kjøpt i vår butikk i Markveien for at du kan bytte. Angrefrist gjelder bare ved netthandel, og vi tilbyr derfor tilgodelapp i butikk om du vil bytte inn noe og ikke finner noe annet. Vi betaler ikke ut penger.

Reklamasjon
Se over alle varene og behold ordrebekreftelsen inntil du ser at alt er ok. Ta kontakt med oss så snart som mulig dersom det skulle være noe. Dersom du ønsker å reklamere på en vare, må du besørge porto til oss. Dersom reklamasjonen blir stående ved lag, får du igjen portokostnadene samt vareverdien.

Dersom du oppdager feil på et nøste mens du strikker, må du umiddelbart stoppe strikkingen, og sende resten av garnnøstet til oss. Det er bare på denne måten vi kan ta det videre med produsenten. Vi refunderer ikke penger for kun en trådstump, men trenger hele nøstet. Du vil få nye varer og dekket returporto.

Pickles AS
Markveien 56 g
0550 Oslo

Importmoms/toll
Bor du utenfor Norge vil automatisk 20% av salgssummen trekkes fra, da norsk moms ikke tillegges. Av denne grunn kan landet du bor i legge på sin moms på verdien på pakken. Disse reglene varierer fra land til land og er helt utenfor vår kontroll. De fleste land har en fastsatt beløpsgrense man kan handle for uten å få tillagt moms/gebyr. Noen land tar kun stikkprøver slik at du bare nå og da opplever å få dette gebyret. Vennligst spesifiser om du ønsker flere forsendelser dersom du legger inn flere ordre. Om du ikke ønsker pakken kan du la være å hente den. Du vil få tilbakebetalt hele ordren, men den må først komme tilbake til oss, og det tar ofte noen uker.