BETINGELSER

Bestilling
Vi sender ut varer 1-3 virkedager etter at ordren er mottatt. Unntakk fra dette er ved salg, da kan det påløpe noe mer tid, men ikke mer enn en dag eller to ekstra. Bestillingene pakkes og sendes i den rekkefølgen vi får dem inn fra vårt lager. Du vil motta en digital ordrebekreftelse etter bestilling samt leveringsbekreftelse på mail. Pakkseddel følger med i pakken.

Dersom varene du har bestilt ikke kan sendes vil vi ta kontakt med deg for å finne en løsning. Har du kjøpt utgående varer/salgsvarer kan en vare blir utsolgt av den grunn at to kunder kjøper den samtidig, og vil vi i slike tilfeller refundere pengene til den som kjøpte sist av de to.

Forsvunnet forsendelse
Vi har god erfaring med at Posten er pålitelig, men dersom du mot formodning ikke mottar pakken din, så send en henvendelse med ordrenummer, så vi kan få dobbelsjekket at alle detaljer på forsendelsen stemmer, og etterlyst pakken hos Posten. Vi etterlyser aldri pakker før det har gått minste 2 uker fra den ble sendt, da det som aller oftest har skjedd er at Posten har glemt å sende hentelapp (gjelder for sendinger til Norge. For pakker til utlandet gjelder 8 uker). Har du valgt pakke med sporing er det beste å kontakte Posten direkte med ditt sporingsnummer. Det er kundens ansvar å skrive sin korrekte adresse. Vi printer adresseetiketter rett fra kunderegisteret, og om adressen er feil, må kunden besørge ekstrakostnadene ved å sende pakken på nytt.

Pakker som kommer i retur
Ved uavhentede pakker vil kunden bli ilagt et gebyr på kr 99,- for å dekke våre kostnader i forbindelse med pakking, frakt og administrasjon. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten går gebyret til å dekke returporto, som kunden selv er ansvarlig for. Pickles tar ikke på seg ansvar for slike returer, da det er mottagers oppgave å sørge for riktig og fullstendig adresse, samt å hente pakken sin. Dersom mottager mener pakken er riktig adressert eller ikke har fått hentelapp, må dette tas opp direkte med Posten, da det er utenfor vår kontroll. Pakken kan bestilles på nytt i nettbutikken om ønskelig. Under mine sider kan du klikke på Bestill på nytt.

Frakt i Norge
Alle ordre blir sendt med Posten Norge.
Brevpost med sporing: Fast porto for pakker innland er kr 69,-, og blir lagt til i kassen. Ordre over 1000,- i Norge sendes gratis. Pakken er utstyrt med sporing, og du får hentemelding på SMS.

Frakt til SVERIGE, DANMARK og FINLAND
Vi leverer pakken ferdig fortollet til deg, mva og avgifter er inkludert. Alle ordre blir sendt med sporbar pakke med Bring. Alle priser er oppgitt i NOK eller USD.

Frakt til resten av verden
For frakt til utlandet bruker vi Postens tariffer, og sender pakker opptil 2 kg. Disse pakkene blir sendt som brevpost, og er uten sporing og forsikring.
Norden utenom Sverige, Danmark, Finland og Norge: Fast lav porto 49,- (pris eks moms)
Europa: inntil 300 g: NOK 56,-, inntil 950 g: NOK 130,-, inntil 2000 g: NOK 160,-
Verden: inntil 300 g: NOK 100,-, inntil 950 g: NOK 228,-, inntil 2000 g: NOK 232,-

Betaling
Betal sikkert med alle typer bankkort eller med Vipps. Du trenger ikke bank-ID.

Bytte i nettbutikk
Vi har stor forståelse for at kunder vil bytte garn, enten fordi fargen ikke var helt som tenkt eller at du har garn til overs. Alle uåpnede varer kan byttes, så sant fargene eller garnet ikke er utgått eller er på opphørssalg eller mangler etikett, da vi ikke får solgt disse igjen til full pris. Det samme gjelder pinner der plomberingen er fjernet. Du må selv bekoste porto for å bytte. Ved manglende porto på pakken som sendes oss belastes kunden med et gebyr på 99,-

For å kunne tilby denne tjenesten må vi ha faste rutiner som alle må følge:

Send garnet i retur sammen med en lapp med navn, ordrenummer, e-post.
Gjør ny bestilling i nettbutikken.
Vi refunderer beløpet for innsendt garn på den nye bestillingen med en gang garnet er mottatt.

Send varene du vil bytte til
Pickles AS
Markveien 56 g
0550 Oslo

Bytte i Markveien
Mange strikkebutikker tilbyr ingen bytting, men hos oss kan du bytte så og si alt dersom du har kvitteringen. Alt garn og utstyr kan byttes, så sant fargene eller garnet ikke er utgått eller er på opphørssalg eller mangler etikett, da vi ikke får solgt disse igjen til full pris. Varene må være intakte, og ikke åpnet. Salgsvarer som ikke er utgående kan også byttes, du får varer tilbake for den prisen du har betalt. Vi må derfor se kvittering for garn kjøpt i vår butikk i Markveien for at du kan bytte. Angrefrist gjelder bare ved netthandel, og vi tilbyr derfor tilgodelapp i butikk om du vil bytte inn noe og ikke finner noe annet. Vi betaler ikke ut penger.

Reklamasjon
Se over alle varene og behold ordrebekreftelsen inntil du ser at alt er ok. Ta kontakt med oss så snart som mulig dersom det skulle være noe. Dersom du ønsker å reklamere på en vare, må du besørge porto til oss. Dersom reklamasjonen blir stående ved lag, får du igjen portokostnadene samt vareverdien.

Dersom du oppdager feil på et nøste mens du strikker, må du umiddelbart stoppe strikkingen, og sende resten av garnnøstet til oss. Det er bare på denne måten vi kan ta det videre med produsenten. Vi refunderer ikke penger for kun en trådstump, men trenger hele nøstet.

Pickles AS
Markveien 56 g
0550 Oslo

Importmoms/toll
Bor du utenfor Norge vil automatisk 20% av salgssummen trekkes fra, da norsk moms ikke tillegges (obs – gjelder ikke Sverige, Danmark og Finland). Av denne grunn kan landet du bor i legge på sin moms på verdien på pakken. Disse reglene varierer fra land til land og er helt utenfor vår kontroll. De fleste land har en fastsatt beløpsgrense man kan handle for uten å få tillagt moms/gebyr. Noen land tar kun stikkprøver slik at du bare nå og da opplever å få dette gebyret. Vennligst spesifiser om du ønsker flere forsendelser dersom du legger inn flere ordre. Om du ikke ønsker pakken kan du la være å hente den. Du vil få tilbakebetalt hele ordren minus gebyr på 99,- for uavhentet pakke, men den må først komme tilbake til oss, og det tar ofte noen uker.

Angrefrist
I henhold til forbrukerkjøpsloven i Norge gjelder 14 dagers angrefrist ved kjøp på internett for kunder bosatt i Norge, vi praktiserer 20 dager! Ved retur av varer skal varen returneres i den stand den ble mottatt i, ubrukt og i orginal emballasje. Vi sender angrefristskjema på mail den dagen varene sendes fra oss. Dersom du ønsker å heve kjøpet, skal dette skjemaet fylles ut og returneres sammen med varen, evt skriver du det av hvis du ikke har printer. Så snart vi har mottatt varen og skjema, refunderer vi beløpet til deg. Du er selv ansvarlig for returporto, men får tilbakeført varenes verdi og originalporto.

Copyright
Alt innhold på pickles.no er Pickles AS eiendom og er beskyttet etter bl.a. opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder bl.a. omtale av produktene og vekt, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på disse nettsidene under enhver omstendighet ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er eksplisitt tillatt etter ufravikelig lovgivning eller etter uttrykkelig skriftlig forhåndssamtykke fra Pickles AS.

Pickles AS
Markveien 56 g
0550 Oslo